Semilo heeft de internet advertising activiteiten van Hi-media Nederland overgenomen. Door de samenvoeging van hun netwerken verwerft Semilo een goede positie binnen de top 10 van Nederlandse exploitanten.
Hi-media was sinds 2009 actief op de Nederlandse markt door de overname van advertentienetwerk Adlink. Semilo is opgericht in 2005 en is in 6 jaar uitgegroeid tot middelgrote exploitant. Het bedrijf werkt voor een groot aantal uitgevers en heeft 10 specialisten in dienst. Semilo vertegenwoordigt verschillende toptitels in de segmenten als Eten&Drinken, Wonen, Reizen, Familie&Gezin en Automotive.
Semilo integreert de activiteiten van Hi-media per direct in haar bedrijfsvoering. Het personeel van Hi-media is inmiddels verhuisd naar het Amsterdamse kantoor van Semilo. Marcel Schuyt van Semilo over de samenwerking: “Door de toevoeging van het netwerk en bereik van Hi-media verstevigen we onze marktpositie. Daarnaast breiden we onze dienstverlening uit met een aanzienlijk mobiel portfolio en een grote performance tak, waardoor we beter kunnen voorzien in de behoefte van de adverteerder.
Voor meer informatie over Semilo en Hi-media: www.semilo.nl en www.Hi-Media.com.
Vestius Advocaten uit Amsterdam (www.vestius.nl) en MFS begeleidden namens Semilo de transactie. Vestius begeleidde de onderhandelingen en verzorgde de juridische aspecten van de transactie. MFS begeleidde Semilo bij de transactie in de waardering, het due diligenceonderzoek, de onderhandelingen en de uitwerking van de structuur van de overname.
Overname Hi-Media Nederland door Semilo